euro

pa

la mia, que té crec que set anys, es va acostar a sa mare el dia que espanya havia guanyat la eurocopa i li va dir:

mama, es diu eurocopa perquè a dins la copa hi ha un euro?

haha,
i jo vaig pensar:
clar, perquè avui en dia, que els diners es diuen euros, i segurament els nens poden saber què és Tiana o Barcelona, i potser després també senten a parlar de Catalunya, i d'Espanya, i després algun dia descobreixen que hi ha una cosa que és Europa...
però segurament aquest dia ja fa molt de temps que han sentit a parlar dels euros com a monedes, els diners, els euros, clar, i potser molts xavals, com que han conegut els euros abans que europa, es fan la idea de que tot aquest tros de planeta el bateja una moneda, tant importants són els diners que poden arribar a posar nom a tot un territori tan gran, perquè ho mouen tot els diners, està clar que són lo més important, al continent on visc li han dit així degut a la moneda que utilitzem...

i quina casualitat, no, que es pugui arribar a aquest punt?
vull dir, és que realment són tan descarats, i tan calculadors, que potser inclús això ja estava previst, o potser no i és un a cosa que simplement ha passat i ningú s'ho esperava, o potser en realitat res de tot això no li passa a cap nen i és tot una pinícula que m'he muntat jo solet, cosa que sé que seria real i altament possible, a part de més que molt probable...

no sé, què creieu?

7 comentarios:

Jordi Casanovas dijo...

que m'agradaria pensar que no són tan dolents i no és premeditat. Al principi de tot se'n deien ECU te'n recordes?

moi de tiana dijo...

òstia, sí, els ecus!!
haha, és veritat...
molt més eculògic, massa suposo...

Abelunimbus dijo...

Clar, i per aixì els hi van canviar el nom per EUROS, perquè els nens facin aquesta associació i siguin més conscients, encara, de la importància dels diners i que, en el fons, són qui manen.

Fins ara

Anónimo dijo...

Jo crec que el raonament de les criatures, segons com, és superior al dels adults. No són tan «bons» i «genials» com per crear una cosa així! :)

menta fresca, aufàbrega i maria lluisa dijo...

quin europost més euroxulo que t'ha euroquedat, ;-)

Asco de pavo dijo...

La veritat és que no es van matar massa amb el nom. Ja m'imagino a l'equip caps pensants dia i nit fins arribar a la conclusió "ja sé, li direm Euro" entre vitoreos i vivasalrei.

No sé, Eku (el primer nom que va sorgir per a la futura moneda europea) m'agradava més...
- Quan pel cafè?
- 1,10 ekus
- (collons amb el putu eku)

Tot i que, personalment, hagués molat bastant anomanar-lo Cubit, la unitat de moneda que fan servir a Galáctica...
- Quan pel cafè?
- 1,10 cubits
- (collons amb el putu cubit)

proudemax dijo...

La teva facilitat per captar les joies que deixen anar els nens em captiva.

Entre això i el Lluc em tens distreta! :)

Una abraçada moi!